Dinsdag 12 juli 2011: Twisting by the pool

Ook deze nacht slapen we allebei weer goed. Als we wakker worden en naar buiten kijken, zien we een strakblauwe lucht en een zon die al volop schijnt. Ik kan het zwembad niet weerstaan en trek snel een tankini aan en duik in het zwembad.

IMG_4248

Bjorn besluit te gaan vissen. Wat is dit heerlijk! Het is nog hartstikke stil en het enige wat ik hoor, zijn de vogeltjes. De ochtendzon schijnt op mijn gezicht terwijl ik aan het zwemmen ben. Als ik zo’n 30 baantjes heb gezwommen, hoor ik Bjorn roepen...BEET! Ik hoop maar dat het geen schildpad is! Ik ga snel het water uit en neem het fototoestel mee om dit moment vast te leggen.

IMG_4243  IMG_4244  IMG_4245

Bjorn heeft inderdaad een vis gevangen. Helaas blijft het bij deze ene vis en zullen we vandaag toch even langs de Publix moeten om vlees te halen voor op de BBQ.

Het is best warm op de steiger, dus na een tijdje komt Bjorn ook af koelen in het zwembad. We zwemmen nog wat en genieten daarna nog even van de zon op een ligstoel.

We besluiten om te gaan “ontbijten” bij Cracker Barrel. Hier zijn we nog niet eerder geweest, maar ik heb er goede verhalen over gelezen. Dus op naar Fort Myers naar de Carcker Barrel. Het is een half uurtje rijden en het blijft een mooi gezicht wanneer je over de brug van Cape Coral naar Fort Myers rijdt. Voor de Cracker Barrel staan allemaal schommelstoelen en kun je een potje dammen.

IMG_4263  IMG_4264

Via een winkeltje komen we in het restaurant waar we een tafeltje toegewezen krijgen. We krijgen een stuk of drie verschillende menukaarten en kiezen uiteindelijk allebei voor de Sunrise Sampler. We hebben allebei inmiddels best trek en zijn blij dat ons “ontbijtje” snel gebracht wordt. De hele tafel staat vol.

IMG_4261  IMG_4260

We weten niet goed wat er in die witte schaaltjes zit (wie het weet, mag het zeggen!). Wat we wel weten, is dat we het allebei niet zo lekker vinden. Dat gedeelte van het ontbijt laten we dus maar staan. De rest smaakt prima, vooral de warme appeltjes. Leuk om hier een keer geweest te zijn, maar wat ons betreft blijft het hier ook bij. Wanneer we weer terug rijden naar Cape Coral begint het al behoorlijk donker te worden en niet veel later regent het. En niet zo’n beetje ook. We besluiten een tussenstop te maken bij de Dollar Tree. De naam zegt het al, alles kost hier een dollar. We kopen lekker badzout, een kussentje voor in bad en bakjes die we kunnen gebruiken voor de BBQ. Vanaf de Dollar Tree rijden we naar de Publix. Ons fruit is op en we willen vlees halen voor op de BBQ. We kopen mooi vlees en zijn benieuwd hoe dat gaat smaken.

Rond half drie rijden we “onze straat” weer in. Bjorn wacht in de auto, terwijl ik naar binnen loop om de garagedeur open te doen. Morgen hebben we weer een lekkere koele auto. We ruimen de boodschappen op en daarna besluit ik om even een uurtje te gaan slapen. Ik ben verkouden en niet helemaal fit en ik hoop dat ik me na een uurtje slapen beter voel. Bjorn gooit in de tussentijd weer even een hengeltje uit. Helaas vangt hij niets. Wel heeft hij de volle aandacht van de schildpadden. Die vinden het wel erg gezellig en ze verzamelen zich allemaal om de steiger. Na een uurtje ben ik weer wakker, maar helaas voel ik me nog niet echt veel beter. We gaan nog even zwemmen en dan is het tijd om de BBQ aan te steken.

IMG_4268   IMG_4273

IMG_4272   IMG_4275

Het vlees smaakt super! We hebben meer dan genoeg en kunnen morgen nog een dagje BBQ-en. Het lijkt wel vakantie!

IMG_4280  IMG_4276

‘s Avonds gaat Bjorn nog even vissen en ga ik lekker lezen. Terwijl we met onze bak koffie aan de rand van het zwembad zitten, komen we erachter dat de lamp van het zwembad ook van kleur kan veranderen. Wat wijs!

IMG_4288  IMG_4289  IMG_4290

We besluiten spontaan nog even te gaan zwemmen en gaan daarna lekker op tijd slapen.

IMG_4293

Een lekker rustig dagje, maar daar is het tenslotte ook vakantie voor.

Tot morgen!

Lieve groetjes van

Bjorn en Thessa

6 reacties:

Anoniem zei

Hoi kids, hier gaat alles goed, Micky en Dushi hebben ook vakantie en net als jullie smullen ze er goed van ;-) Jeetje wat kunnen die twee veel eten....... Luca zou er jaloers op zijn. Ze zitten voor het keukenraam te wachten tot wij komen en dan... Micky begint al te eten als ik met de zakjes voer bezig ben!!! Nou, geniet lekker vandaag. Ennne hebben jullie een eigen postbox????

2theusa/Christa zei

Heerlijk zo'n relax dagje!
Thessa hopelijk voel je je morgen weer wat beter.
Groet Christa

Anoniem zei

Nou ik ben ff op internet gaan kijken, maar ik denk dat dat witte spul in die bakkies yoghurt of kwark is.....:-)Heb ik nu de hoofdprijs gewonnen? ;-)
En hoe is het met je verkoudheid?

Liefs zus

Anoniem zei

Nee Marit, vragen waarop het antwoord bij de organisatie niet bekend is tellen niet mee;-)

Spannend die zwembadverlichting, haha!

Dus eh...vanavond weer bbq! Eet smakelijk!
Liefs, Mirjam

Marja en Tony zei

Wat een heerlijk relaxed ochtendje zeg, beetje zwemmen, beetje vissen, niet verkeerd dat steigertje!
Had op zich wel leuk geweest als er een bootje bij zou zitten of niet?
Erg grappig die gekleurde lampen in het zwembad.

Bjorn en Thessa zei

@Hans & José: We hebben een eigen mailbox en we hebben er vandaag maar eens in gekeken, want dat hadden we dus nog niet gedaan...wie verwacht er dan ook dat er hier post voor bezorgd wordt?!? Maar er zat dus wel gewoon een verjaardagskaart in!! Wat hartstikke leuk, dank jullie wel!! En fijn ook om te horen dat het goed gaat met die twee donderstenen. Ze houden inderdaad van lekker eten en Mickey heeft weinig geduld als het om zijn eten gaat. Zo te horen gaat het prima daar! Fijn!

@Marit: Nope, kwark of yoghurt hadden wij wel herkend. Dit was onherkenbaar...zowel qua uiterlijk als qua smaak. We konden er niets van maken en hebben het dus maar laten staan. Want je weet, wat de boer niet kent...

@Mirjam: Klopt! In dit geval weten wij zelf het antwoord ook niet...we zijn nog steeds wel benieuwd, dus mocht iemand het weten...

@Marja en Tony: Een bootje was leuk geweest, maar eerlijk gezegd missen we het niet. Ik weet ook niet of we dan ooit ons huis nog terug hadden gevonden met al die kanalen hier!

Een reactie posten