Maandag 11 juli 2011: Just another day in paradise!

Wat leuk al die reacties op onze blog! Het eerste wat we ‘s ochtends doen, is kijken of er reacties zijn. Hartstikke leuk om te zien dat we deze blog niet voor niets bijhouden en dat ie ook gelezen wordt!

@ Patricia: Inderdaad heel erg lekker die Amerikaanse taarten en we hebben ons er echt over verbaasd hoe goedkoop ze zijn. Zo mooi koop je ze niet in Nederland en al helemaal niet voor dat geld.

@ Marja en Tony: Heel blauw….en het heeft nog heel lang geduurd voor dat het weg was! En trouwens niet alleen onze tongen, ook mijn vingers waren helemaal blauw! We leken wel smurfen.

@ Hans & José: Bjorn loopt heerlijk op de nieuwe Nikes! Goede aankoop voor USD 39,00! En natuurlijk helemaal blij met zijn Orlando Magic shirt, daar waren we al een tijdje naar op zoek.

@ Anoniem Verwarde emoticon: Dat zou jij wel willen weten he? Emoticon die tong uitsteekt Allemaal leuke cadeautjes! Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook behoorlijk hebberig worden hoor als we al die leuke spulletjes zien!

@ Sonja: Dank je wel! Het was inderdaad heerlijk om mijn verjaardag hier te vieren.

@ Barkies: Hahaha…blij dat je het er nog even bij hebt gezet, ik was inderdaad al benieuwd! En dank je wel voor de felicitaties!

@ Mirjam: Voor ons voelt het ook weer helemaal vertrouwd! Ik kreeg een soort van deja vu toen ik Bjorn in de weer zag met zijn zwemband! En helemaal toen ik er aan de zijkant bubbeltjes uit zag komen en wist dat ook deze lek was…zucht! Goed idee trouwens die opblaaspalmboom! Daar gaan we morgen eens naar op zoek…misschien kunnen we er wel één vinden die ook bekerhouders heeft! Emoticon met brede lach

@2theUSA: Inderdaad moeilijk kiezen….hoewel….de meeste taarten waren behoorlijk groot en aangezien wij maar met zijn tweetjes zijn, was de keuze snel gemaakt! En natuurlijk hielpen de leuke dolfijntjes daar ook wel een beetje in mee!

We hebben vannacht weer heerlijk geslapen. Wat een fijn bed! Beter dan vorig jaar….toen werden we elke ochtend met rugpijn wakker. Nu hebben we daar gelukkig geen last van en slapen we allebei goed. We beginnen de  de dag natuurlijk weer lekker met een ontbijtje met vers fruit en yoghurt en niet te vergeten koffie en sinaasappelsap. Dat is nog eens lekker wakker worden! Om een uurtje of tien stappen we in de auto en rijden we via Ft. Myers Beach naar Lover’s Key State Park. We betalen 8 USD en krijgen een kaartje van het park mee. Iets verderop parkeren we de auto.

Goed, de auto is geparkeerd en vervolgens besluiten we eerst even wat flesjes water in te slaan want om de dorst te lessen met het zoute zee water vonden we geen goed idee. AAAAAAAAAARGH! muggenspray vergeten! We worden lek geprikt hier!

Oke, op naar de tram (zoals de Amerikanen het hier noemen..) Het was naar mijn mening meer een auto met een 2-tal aanhang wagens waarop men stoeltjes had gemonteerd.

IMG_4233  IMG_4236

Kdeng, kdeng.. 1 kilometer reden we in de hitte richting het strand. Eenmaal aangekomen liepen we het strand op en zochten een rustig plekje om daar de handdoeken op de schelpen neer te leggen.

Het “strand” was meer een schelpen opslag! Kilo’s lagen er, in alle soorten en maten! Best vervelend als je geen eelt op je voeten hebt en vervolgens een weg over de bergen schelpen moet vinden eer je het water in kunt.

IMG_4206 IMG_4213

Maar goed, we lieten ons er niet door tegen houden en lieten de handdoeken even voor wat het was om een duik in het heerlijke water van de Golf van Mexico te nemen. Wat was dat heeeeeerlijk! Het water van de Golf van Mexico is een stuk warmer dan het water in ons eigen zwembad!

Eenmaal in het water was het alleen maar genieten.. Helemaal toen we een dolfijn boven het water uit zagen springen! Geweldig om te zien maar helaas onmogelijk om te laten zien! (Ons fototoestel hadden we bij de handdoeken laten liggen en is ook niet waterdicht.)

IMG_4224  IMG_4232

IMG_4225  IMG_4229

Na een uurtje of wat besluiten we, via dezelfde weg als we gekomen waren, terug te keren naar de auto.

We hadden inmiddels best trek in wat lekkers gekregen en besloten onze TomTom de weg te laten wijzen naar Steak ‘n Shake om daar een heerlijke burger met frites en een mega grote (voor de Amerikaanse begrippen “Regular” ?? ) milkshake te nuttigen. We kiezen voor de smaken Cookies  ‘n Cream en Chocolate Chip Cookie Dough. Helemaal lekker!

image

 

Onze maag is weer gevuld en we vertrekken huiswaarts om daar lekker in het zwembad te duiken. De rest van de middag vermaken we ons in het zwembad en genieten we van de zon op onze ligbedden. Aangezien we ‘s middags al uitgebreid hebben gegeten, nemen we ‘s avonds een broodje.

Het was wederom een hele fijne dag! En Lover’s Key is een plek om te onthouden! 

IMG_4218

8 reacties:

Marja en Tony zei

Wauw, wat zijn die stranden daar toch mooi he!
Ik kan me voorstellen dat al die schelpen pijn doen aan je voeten er ligt nogal een berg zeg.
Die staek 'n shake moet ik geloof ik ook maar eens gaan opsporen, heb net al gekeken hoe ver ik daar vanaf zit en hem meteen bij mijn favorieten gezet ;-)

2theusa/Christa zei

Een leuke dag op "Lovers Key", mooi hè, al die schelpen, en ook zoveel..
Wij hebben voor dit jaar maar waterschoentjes op het lijstje erbij gezet.
Dank voor de restaurant tip, deze kennen wij nog niet.

Groet Christa

Anoniem zei

En je wil niet aan deze anonieme vertellen wat er in dat tassie zat? Je weet het, ik ben heel nieuwsgierig:-). Lekker die stranden met schelpen,maar het ziet er wel gaaf uit. Niet te bruin terug komen he!! Elke ochtend check ik even over er weer een verslag is. Maar helaas vanaf volgende week moet ik ook weer aan het werk, dus word het 's avonds kijken.
Geniet er van!!

X

Dees zei

Wat een fantastische foto's van een prachtig gebied. Wow!!

Anoniem zei

Heey bjorn en thessa, we zijn geland op miami. We hebben in een paar uur tijd al zoveel meegemaakt......... En wat is het lekker warm en super klam. We zien jullie volgende week in orlando.
Ps tomtommetje werkt perfect.

Gr erik en elisa

Bjorn en Thessa zei

Hé Erik en Elisa,

Ik wilde jullie net een sms sturen om te horen of jullie een goede reis hebben gehad, maar jullie zijn me net voor! We zijn benieuwd wat jullie allemaal al mee hebben gemaakt! Heel veel plezier vandaag in Miami! Wij duiken het zwembad even in, want het is hier ook alweer lekker warm. Have fun!

Groetjes,
Bjorn en Thessa

Anoniem zei

Gaaf! Ik zou helemaal los gaan daar want ik vind schelpen zoeken stiekem erg leuk:-)En wat geweldig om zo dolfijnen te kunnen zien!

@Erik en Elisa, mochten jullie dit lezen: heeeeeeel veel plezier, geniet er lekker van! Ik hoop ook op een leuke foto van jullie 4 straks bij de bbq!

Liefs,
Mirjam

Anoniem zei

Mooi he die witte stranden. Met recht een stukje paradijs. Jammer van die schelpen, maar misschien ben je nu wel meteen van je eelt af. :-)

Een reactie posten